Druidi jsou odpradávna strážci světa. Celé generace zůstávali v pokojném spánku, až dokud se nemuseli vzbudit, aby čelili hrozbě Plamenné Legie. Po Archimondově porážce se Druidi rozhodli zůstat v probouzejícím se světě a pomoci znovu vybudovat území zničené Legií. Útok Legie zanechal obrovskou jizvu v přírodním řádě a druidi se zavázali jej vyléčit. Druid je povolání velmi variabilní. Dá se o něm říct, že umí všechno ale ne pořádně (něco jako Brouk Pytlík). Protože je to bojovník přírody, může na sebe brát různé podoby s různými výhodami. Je schopný být tankem (medvědí forma), damage dealerem (kočičí forma) nebo healerem (normální, lidská forma). Počas levelování je většina druidů feral (tj. kočka nebo medvěd), ale protože ke konci hry se může Druid přeměnit i na strom s bonusem k léčení je i výborný healer.
Povolání je k dispozici pro tyto rasy:
* Night Elves (Noční/Temní Elfové)
* Taurens (Taureni)
Klady a Zápory tohoto Povolání
Přednosti
* Mnoho různorodých stylů boje, dostupných díky formám.
* Možnost přeměnit se na různá zvířat, což mu pomáhá v boji, navíc tak Druid vypadá velmi dobře a může svým vzhledem ohromit začínající hráče.
* Druid může využít své Cestovní nebo Aquatické formy pro rychlejší cestování, ať už na suchu či ve vodě.
* Ze všech povolání má nejsilnější buff kouzlo (Mark of the Wild), které zvyšuje Armor, resistance a všechny atributy (str, agi, int, stam, spir).
* Možnost výběru postavení v partě - DPS, Tank nebo healer.
Nevýhody
* Může nosit jen látkovou a koženou zbroj.
* Přestože zvířecí formy nabízejí různé druhy boje, nejsou ve skutečnosti tak všestranné, jako u jiných povolání, kterým se podobají. Mohou být ale stejně efektivní.
* Pokud je zrovna ve formě nějakého zvířete, nemůže používat kouzla v normální formě běžně dostupné a může být i jinak indisponován.
Co je důležité se naučit
* Jak efektivně přepínat mezi formami a normálním stavem, kombinovat heal a všechna útočná kouzla.
* Jak si správně rozvrhnout manu na celý boj a nechávat rezervu na případný heal.
* Dopodrobna poznat možnosti a nevýhody všech forem a efektivně je využít v každé situaci.
* Pokud zastáváte úlohu léčitele (Healera), tak smysuplně léčit celou partu pomocí HoT (Healing over Time) kouzel. Dokážete se tak celkem jednoduše soustředit na více cílů.
* V aréně se vždy včas schovat do Prowl a naučit se kdy začít léčit pomocí HoT, aby nebylo již příliš pozdě.